Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Τελικά τι είναι, ψωμί ή κέικ;


Ποια η διαφορά του bread από το cake; Και μη μου πείτε τη προφανή απάντηση ότι το ένα είναι γλυκό και το άλλο πολύ απλά είναι το ψωμί. Μιλάω για την αμερικάνικη κουζίνα κυρίως που άλλες φορές η ίδια ζύμη αναφέρετε ως cake και άλλες φορές ως bread. 
Δεν έχει καμία σχέση με την υφή της ζύμης, πολύ σφιχτή, πολύ υγρή ή αφράτη, αλλά ούτε και με τη γέμιση ή τα πρόσθετα συστατικά, όπως φρούτα, ξηρούς καρπούς, σοκολάτα, καραμέλες ή ότι άλλο σας έρθει στο μυαλό.

Μετά από άπειρες βόλτες στο διαδίκτυο οι μόνες (ασήμαντες) διαφορές που διαπίστωσα είναι ότι:
Πρώτον το bread μπαίνει μόνο σε μακρόστενη φόρμα και δεύτερον δεν βάζουν ποτέ γλάσο ή διακόσμηση. Διατηρείται απλό, ως ένα ψωμί. Αν υπάρχουν άλλες διαφορές που δεν τις αντιλήφθηκα, ενημερώστε με.

Άσχετα όμως με το πώς θα χαρακτηρίσουμε την ακόλουθη συνταγή για bread/cake, είναι μια εύκολη και γρήγορη συνταγή για  ...?  κολοκύθας με nutella. Παρόλο που εγώ δεν ξετρελαίνομαι για nutella (τη βρίσκω πολύ γλυκιά), το γλυκό αυτό είναι ιδανικό για τους λάτρεις της και μη. 











































Κέικ κολοκύθας με Nutella - Pumpkin Nutella Bread
προσαρμογή από Two Peas and Their Pod
για μια μακρόστενη φόρμα κέικ, 25x11 εκ. 


Συστατικά
230 γρ. αλεύρι
1 κ.γ. μαγειρική σόδα
1/2 κ.γ. αλάτι
1/2 κ.γ. κανέλα
1 κ.γ. μοσχοκάρυδο

300 γρ. ζάχαρη
1/2 φλιτζάνι λάδι (έβαλα 1/4 σπορέλαιο και 1/4 ελαιόλαδο)
1/3 φλιτζάνι νερό *
1 φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας
2 αυγά

1/2 βανίλια, το ξύσμα
8 κ.σ. Nutella 


 * διαπίστωσα στην πράξη ότι αν βάλετε πουρέ κολοκύθας που φτιάξατε εσείς, δεν χρειάζεται να προσθέσετε το νερό. Υποθέτω ότι ο κονσερβοποιημένος πουρές κολοκύθας έχει πολύ λιγότερα υγρά από ότι ο σπιτικός. Τον πουρέ κολοκύθας τον έφτιαξα εγώ και παρόλο που τον στράγγισα είχε αρκετά υγρά. Μαζί με το νερό το μείγμα του κέικ έγινε πολύ ρευστό.




Οδηγίες
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 ° C και ετοιμάζουμε το μακρόστενο ταψί (25x11 εκ.) με βούτυρο και λαδόκολλα. Αντί για ένα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο μικρότερα ταψιά 18,5x9 εκ. και να μοιράσουμε τη nutelle από 4 κουταλιές της σούπας σε κάθε ταψί.

Σε ένα μέτριο μπολ ανακατεύουμε καλά το αλεύρι (εγώ έβαλα αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και αφαίρεσα τη σόδα), τη σόδα, το αλάτι, την κανέλα και το μοσχοκάρυδο. 

Αφήνουμε στην άκρη και σε ένα άλλο μεγάλο μπολ ανακατεύουμε με ένα σύρμα, τη ζάχαρη, το λάδι, το νερό, τη κολοκύθα, τα αυγά και τη βανίλια. Αδειάζουμε αργά τα υγρά συστατικά στα ξηρά και χτυπάμε απαλά με το σύρμα μέχρι να ενσωματωθούν.

Ρίχνουμε το μείγμα στο έτοιμο ταψί, ισιώνουμε την επιφάνεια και από πάνω βάζουμε 8 κουταλιές της σούπας nutella. Στη συνέχεια, κάνοντας μια κυκλική κίνηση με ένα μαχαίρι ανακατεύουμε με το κέικ (εγώ δεν ανακάτεψα καθόλου τα δύο μείγματα καθώς η ζύμη του κέικ ήταν τόσο ρευστή που η nutella βούλιαξε σχεδόν αμέσως).

Βάζουμε το ταψί στο φούρνο και ψήνουμε για 60 λεπτά (για τα μικρά ταψιά ψήνουμε 40-45 λεπτά), ή μέχρι μια οδοντογλυφίδα βγει στεγνή. Αφαιρούμε το κέικ από το φούρνο, το αφήνουμε για περίπου 20 λεπτά, στη συνέχεια το βγάζουμε προσεκτικά από το ταψί (εδώ βοηθάει η λαδόκολλα) και το αφήνουμε να κρυώσει εντελώς.






Tο κέικ από μόνο του είναι συμπαθητικό, ελαφρά καρυκευμένο υπέροχα υγρό (το ξανασκέφτομαι για το νερό στη ζύμη) αλλά τίποτα το εξαιρετικό. Όταν όμως πάρεις μια μπουκιά κέικ μαζί με nutella, η γεύση του μεταμορφώνεται, εξελίσσεται σε μια γιορτή για τον ουρανίσκο σου. Το καρυκευμένο κέικ μειώνει τη γλύκα της nutella ενώ η φουντουκο-σοκολατένια, πλούσια γεύση της απογειώνει το απλό, διακριτικό κέικ κολοκύθας.

Φαίνομαι υπερβολικά ενθουσιασμένη για κάποια που δεν της αρέσει και πολύ η nutella; Είναι γιατί είμαι! Δεν το περίμενα τόσο καλό. Εν μέρη νομίζω ότι οφείλετε στο ευτυχές ατύχημα (πολύ ρευστή ζύμη) που δεν μου επέτρεψε να ανακατέψω τη ζύμη με τη nutella, όπως στην original συνταγή.
Έτσι η nutella παρέμεινε αυτούσια στο μεγαλύτερο μέρος της χωρίς να ενσωματωθεί με τη ζύμη του κέικ.

Το bread/cake είναι εξαιρετικό, δεν έχει σημασία γιατί. Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε.




14 σχόλια:

  1. Εσένα μπορεί να μη σ' αρέσει η νουτέλα αλλά στη μπλογκογειτονιά, αν δε το έχεις ήδη διαπιστώσει, αρέσει πολύ!!!
    Μου αρέσει πολύ που δεν ενσωματώθηκε με την υπόλοιπη ζύμη!!
    Επίσης είμαι φαν της κολοκύθας....πολύ φαν!!!!.....
    Χρυσαυγή μ'ακούς????? Να κι άλλη συνταγούλα να δοκιμάσω!!!!

    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ακούω Πέπη μου, πως δεν σε ακούω???
      Σκέφτομαι σε τι ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί έτσι ώστε να σου τραβήξει την προσοχή... Τσάι κολοκύθας μήπως??

      Πάντως το γλυκό αυτό μου έκανε εντύπωση γιατί έχει ένα πολύ ωραίο χρώμα αλλά και το μοσχοκάρυδο που δεν έχω συνιθίσει σε τέτοιες γλυκές παρασκευές. Σίγουρα είναι πολύ ιδιαίτερο!!

      Καλό σας βράδυ κορίτσια!!

      Διαγραφή
  2. Μου φαίνεται ότι από το λάθος προέκυψε πιο ωραίο αποτέλεσμα.
    Εχω την εντύπωση ότι ο διαχωρισμός cake/bread έχει να κάνει και με την γενικότερη διαδικασία παρασκευή (τα πετάω όλα σε ένα μπολ και ανακατεύω μία στα γρήγορα- για τα ψωμιά). Επίσης τα "ψωμιά" είναι λιγότερα γλυκά και προοριζονται για πρωινό και γι'αυτο τα εμπλουτίζουν με πολτούς φρούτων, ξηροκάρπια και άλλα "θρεπτικα" υλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραίος ακούγεται ο συνδυασμός κολοκύθας- nutella! Δεν το είχα ξαναδεί και με ιντριγκάρει να το δοκιμάσω!
    Να σου πω την αλήθεια αυτό με το να ονομάζουν ''bread'' διάφορα κέικ, με μπέρδευε κι εμένα. Είχα μείνει με την εντύπωση ότι είναι κάτι σαν κέικ, πάντα σε μακρόστενη φόρμα (αυτό το πέτυχα!) και μάλλον πιο συμπαγές στην υφή του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Μίνα μου!
    Τι πρωτότυπος συνδυασμός είναι αυτός! Το κέικ φαίνεται να έχει πολύ ωραία υγρασία και μου αρέσει που βλέπω και τη nutella ρευστή στο εσωτερικό του! Είδα και την αρχική συνταγή και μπορώ να πω ότι μου αρέσει πολύ περισσότερο η εικόνα του δικού σου!
    Μας έβαλες να προβληματιστούμε για τη διαφορά ψωμιού και κέικ!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άσχετα με τους κανόνες (αν υπάρχουν για το συγκεκριμένο θέμα), θα χαρακτήριζα ψωμί αυτό που έχει μαγιά και κέικ αυτό που έχει λάδι/βούτυρο, αβγά και φουσκώνει με σόδα ή baking powder.
    Πάντως το ψωμί/κέικ που έφτιαξες φαίνεται νοστιμότατο και η νουτέλα όντως είναι ωραία και ταιριαστή προσθήκη, όπως πιστεύω θα ήταν και σκέτα κομματάκια σοκολάτας!
    Κάπου έχει πάρει το μάτι μου έτοιμο πολτό κολοκύθας σε κονσέρβα αλλά εννοείται πως το καλύτερο είναι να τη φτιάξουμε μόνοι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να μου το στειλεις να το δοκιμάσω, και θα σου πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με τρέλλανε το κεκάκι σου πρωϊνιάτικο! Αχ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου αρέσει η nutella αλλά είμαι με τα φεγγάρια. Άλλες φορές τη θέλω πολύ και άλλες όχι και τόσο. Περίεργο ε; Το bread σου φαίνεται σούπερ αφράτο και πολύ νόστιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα!
    Μ' αρέσει η γενικότερη εικόνα του χώρου σου και η ειδικότερη του κέικ σου.
    Εύγε και για τα δυο!

    Z.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραίο το κέικ σου!!! Όσο για τις διαφορές νομίζω ότι είναι πράγματι ασήμαντες!!!
    Καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα ξεκινήσω λέγοντας σου ... πολύ ωραίο αισθητικά το μπλοκ σου! Η φωτογράφιση ειναι δική σου? Μαγειρευεις και φωτογραφίζεις? Υπέροχες φωτο, υπεροχή παρουσίαση!
    Με χαρά λοιπόν ... Καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ Στέλλα, καλώς ήρθες! Μου άρεσαν πολύ οι "θησαυροί" σου.
      Ναι, τη φωτογράφιση τη κάνω μόνη μου, συνήθως φτιάχνω τα γλυκά το βράδυ και την επόμενη μέρα, πριν φύγει το φως, τα φωτογραφίζω. Σ΄ευχαριστώ ξανά για τα καλά σου λόγια, θα τα πούμε και στο δικό σου blog.

      Διαγραφή
  12. Βάλε στην λίστα και το loaf. Όσο για το κεκάκι σου είναι θεικό απ΄όλες τις απόψεις. Σύντομα θα ανεβάσω ένα αντίστοιχο που τέλειωσα προχθές. Το έφτιαξα το πρωί και το βράδυ είχε εξαφανιστεί. Το επόμενο με κολοκύθα θα είναι το δικό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή